Inga mer spel nu, lägg korten på bordet älskling

Jag vaknade på helt fel sida idag. Jag vet inte ens om jag hade somnat på riktigt. Jag hade iallafall en fuktig nos mot läpparna när jag vaknade. Puttade bort katten och undrade vad hon gjorde in my face så tidigt på morgonen.
Jag lär ju inte ha luktat ros i munnen direkt. Nej, ni tänkte väl att jag luktade fisk i munnen. Fresh.

Jag RÅKADE snooza idag. Jag skulle absolut inte göra det, men jag gjorde det iallafall. Det kunde ha slutat i försovning men jag lyckades komma upp hyffsat iallafall. Drog på mig paltorna och traskade till jobbet, med magsmärtor i bagaget.
Kom in till M som var helt ensam med massa kids "vart är alla?". Slog mig ner på en stol och fick mig lilla I i knät medans hon nappade på sin 'bapp'. Har man ingen annan att mysa med på mornarna så är barn ett jävligt bra alternativ då dom nästan är mysigare och luktar gott gör dom. Där kan man sitta ett tag och piggna till, tänkte jag. Gjorde jag det? Nej, det gjorde jag inte. La mig på den stora mattan och försökte andas och tänka på annat än magvärken.
I samma sekund får jag en liten prins över mig som tyckte jag låg perfekt för att bli hoppad på. Aj, kräks. Aj, mina tarmar, aj... jag dör. Vid frukosten var det droppen. Fick inte i mig yougurten och i samma stund jag kom på "nej juste, jag ska ju inte äta sånt här.. bra Josefine, bra.". S trodde jag skrapade ett barns tallrik. "men jag har ju ont i magen" vojne vojne!
Jag pratade ihop mig lite med särringarna och jag bestämde mig för att gå hem. Gå hem och sova över smärtan. Det gick ju bra. Inte! Jag ska försöka snart igen, och kanske ta en samarin. Kan det hjälpa måntro? Jag är ingen doktor så jag vet inte. Även om jag kan tro det ibland.
Ja, jag ska uppsöka en legitimerad doktor och få en diagnos. Jag tror det är det jag behöver.
Jag tror dock det är mina barnproblem som dyker upp igen. Jag fick ju inte äta någonting som barn.
Inget gott för Josefine, för hon är dum och ful. Skoja, jag är ashet.

Varför lyckas jag alltid träffa människor som blir jättekära i mig, men dom kan ändå inte göra allt för att vara med mig. Sen till och med skiter i mig, ignorerar mig. När jag väl har tagit femtioelva steg framåt och lämnat det bakom mig så dyker dom upp igen. Lika kära som förr och vill gifta sig med mig. Jag förstår inte riktigt problemet, kan någon förklara för mig. Gärna en klok person. Jag vet att jag är ganska magisk. Men kunde dom inte kommit på det från början och hållt fast vid det. Jag kan ärligt skriva här och nu (nämner inte era namn) men 5 personer har sagt till mig "du gör mig rädd". Rädd? Varför rädd? Är jag så hemsk? Nej, det har inte handlat om det. Folk är rädda för att bli kär i mig. På riktigt.
Varför? Varför skulle det vara så hemskt att bli kär i mig? Det förstår jag inte. Så jag har kommit underfund med att JAHA, det är därför dom ignorerar. Dom vill inte träffa mig, för dom är rädda för att bli kär i mig. Sluta upp med tramset.

"du påverkar mig" fick jag höra igår. Jag trodde att Du hade glömt mig och allt med mig för long time ago då jag kände mig bortglömd osv. Men jag fick rätsida på det hela. Hur går man vidare därifrån då?
Jag kan inte fortsätta fråga "skojar du bara med mig? "menar du allvar" vill du ha mig". Ni förstår. Jag är inte mer än en tjej. En tjej som blir osäker på sig själv när folk är rädda för mig. Rädda för att falla för mig..
Jag ska iallafall aldrig mer bli rädd och jag vill inte att Du ska vara rädd heller. Var inte rädd.

Allt går med lite vaselin tänkte jag skriva, men det passade inte riktigt in här. Jag vet, jag har något fel.
Något som mer är fel är det här vädret. Jag blir galen. Vart tog solen vägen?

Jag ska bli rik, typ vinna på lotto och dra mig.. lååångt lååångt härifrån till sol och värme.
Inte ensam, så klart. Du ska med.

Nickokick.

Kommentarer
Postat av: M

Kanske är det att det är just 5 pers som säger att du gör dom rädd! Genomskådar dig kanske?

Ps, det är jakten jag uppskattar!

2008-05-21 @ 16:55:10
Postat av: j.

Genomskådar mig, hur menar du?

2008-05-21 @ 19:19:27
Postat av: Anonym

Om det är fem personer som är intresserade av dig, och du pratar med alla 5... Då kanske dom märker att du är lite "frånvarande"! dvs fattar att dom är inte den enda!

Hoppas du förstår min förklaring rätt!

2008-05-21 @ 19:21:56
Postat av: Anonym

Jag har inte ens kontakt med dom.

Möjligtvist två.. men jag är inte den som är den.

Jag sitter inte och kärleksförklarar mig till flera stycken samtidigt iallafall.



Såatte.



Det jag ville få fram var att DOM hört av sig, efter viseverce och det är DET som gör mig koko.

2008-05-21 @ 20:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0