Du vet?

Jag har så himla lite tid till övers när jag kommer hem efter jobbet för att kunna sätta mig och skriva ner ett fulländat blogginlägg varje natt. Nu för tiden sitter jag inte ens vid datorn varje dag. Kan hända 2-3 gånger i veckan.
Vilket är helt sjukt litet om man jämnför med förut. Det dumma är att jag varken vet om jag HAR ett liv eller inte?

Det roligaste av allt är att alla tror att jag gått och skaffat pojkvän bara för att jag inte sitter inne på MSN. Vadå? Var det så att jag använde MSN som ett lockbete? Var det där ALLTING hände i mitt liv? Oh, come on! Ok, ibland då.. erkänner.
Eller "alla". Några "utvalda" har frågat mig om jag skaffat mig en. Säkert bara för att vara på den säkra sidan. Säkert bara för att dom säkert vill ha mig. På något sätt. Hur är upp till dom. Säger man inget, då har man inget sagt.
(ganska logiskt.!!)

Jag har inte skaffat pojkvän ELLER flickvän. Än. Kanske snart.... kanske inte.

Idag hade jag mitt första Utvecklings-samtal på jobbet också. Det var ganska roligt, uppfriskande och glädjetårarna fyllde mina ögon. Hade möte med Therese. Hon frågade mig lite hur jag mår, hur jag trivs på jobbet. Fördelar/nackdelar.. osv osv. När vi gått igenom det här så ger hon mig dom bästa komplimangerna en människa (jag) kan få.
Hon tala om för mig att hon ALLTID blir glad när hon ser mig. När hon hör mig. Att jag sprider sån positiv energi omkring mig. Att hon själv blir på hur bra humör som helst när hon hör mitt skratt. Att jag är som en liten solstråle i den annars gråa vardagen. Min kropps fylls av sån otrolig värme och glädje när jag hör något sånt. Det är helt sjukt att människor jag egentligen inte känner så pass bra in på livet kan säga sådana saker om en (mig). Jag blev helt smickrad och framförallt rörd. Oj oj. Det var en riktig självförtroendeboost hon gav mig där. Kändes riktigt riktigt bra.

Sen att jag har världens bästa blattar i mitt arbetsteam också gör bara dagen ännu bättre. Dom kallar sig själva för det. Jag kallar dom för det. Mina blattar. Först å främst har vi Nikki som alltid ser så tuff och hård ut men jag får honom att skratta jämt. Vi tävlar ALLTID med varandra. Oxh vi sitter alltid bredvid varandra. Vi skrattar alltid tills vi får kramp i magen och i kinderna tack vare våran kollega och hans barndomsvän Sani. Dom här människorna är sjuka. På det bästa sättet. Dom gör verkligen vardagen lite finare och lite bättre. Jävla blattar. Love it!
Varje gång jag kommer ihåg ska jag nämna fina/roliga citat dom säger om dagarna. Som förmodligen inte ens ni kommer förstå. Men jag kommer alltid förstå och jag kommer alltid skratta lika mycket åt dom.

Igår, Måndag när jag står ute med Nikki och Sani och tar frisk luft (ni vet) så från ingenstans säger:
Sani: bbrr.. nu är vintern på väg.. brrr
Nikki: mmm kolla.. det är löv över hela golvet!
Jag (svennen): golvet? Nikki det här är en MARK!
Sani: uuuh.. blondie kan svenska. uuuuuh!


Och när vi är på väg in puttar han till mig lite lätt och frågar:
Nikki: jossan.. kan du den där den gamle och den fria..utantill?
Jag dör i skratt.
Jag: Du gamla, du fria?
Nikki: men ja ja.. whatever... nationalsången du vet!!



"hej Åke, jag håpas du har en trevlig kvell!" - Sani.

Kommentarer
Postat av: J

Fan va kul att se att det går bra för dig! Det gör mig verkligen glad, på riktigt alltså =) Kudos till dig jossan

2008-10-22 @ 01:13:01
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Mli

Håller med min karl =) Då gör det inte så mycket att du inte uppdaterar så ofta, det är bara vi som inte har något liv som gör det ;)

2008-10-22 @ 11:08:18
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/
Postat av: Mickeyy

Hahahah! Jag kan riktigt höra deras citat i huvudet fan! Sani o Nikki, vilka vardagshjältar, störtsköna! O du e inte sämmre du heller såklart ;)

Härligt me Egoboosten :D



jag pluggar te halv fyra tror jag så nån gång maby man ramlar förbi er o tar en lunch :P när jag blivit miljonär dvs o har råd me sån lyx som äta ut :P



"där den gamle och den fria" !!

Hahahaha, jag döör! :P



2008-10-22 @ 16:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0