aaaaaaaah

Jag ska aldrig mer RÅKA kolla upp i någon av mina syskons hyllor.

Jag var bara på väg ut ifrån min lillebrors rum när jag såg i ögonvrån en låda med en kondom som stack upp. Jahaj,a det är ju bra att skyddar sig tänkte jag. Sen så skymtar mitt andra öga en lite box bredvid med MASSOR av kondomer.

Sen slog det mig att det är duktigt av honom att han ens har hämtat kondomer på ungdomsmottagningen.
Men å andra sidan, hur fan vet jag att han inte snott dom av mig. Å nä!

Jag minns när jag var 14 och ute med mina kompisar och så ringde min telefon. Det var min mamma med en väldigt djup och ganska allvarlig röst: "vad har du i väskan Josefine?" Jag fattade ingenting. Sen började jag svettas. "Vi ska nog allt prata om det här när du kommer hem!" Jag svettades ännu mer och nästan sprang hem i samma ögonlock.

När jag väl kom hem s¨hade hon inte så mycket att säga eller rättare sagt skrika: "VARFÖR?" jag hade kondomer i min väska.
Vid det tillfället mådde jag dåligt och kände mig som en dålig människa. Tills jag kom på mig själv att borde hon inte ha varit måttligt stolt över mig som ändå har kondomer?

Sa jag att min mamma fick min storebror när hon var 17? ;-) Oroliga föräldrar är ganska roligt. Så här i efterhand!

Inte när man var 14 år gammal och höll på med sådant som var "fult". Jag kanske borde skrivit ett brev till henne: "Du borde vara stolt över mig som har skyddat sex. Jag knarkar ju iallafall inte"

Kommentarer
Postat av: Mli

Jag veeet, flåt..Jag lovar att komma igen imorgon =) Jag har varit en slöfuck.

2008-09-23 @ 21:09:47
URL: http://lenaemeliemarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0