SMS-terror

Ni vet, någongång i sitt liv tror jag alla har varit med om någon som SMS-trackar en. En person som man oftast inte vill ska göra det och man mer suckar varje gång man läser sms:en och lägger undan telefonen.

Jag är i den sitsen just nu. Men det är ingen beundrare direkt som tjatar på mig om när vi ska träffas och "kolla film".
Utan det är min lillasyster som skriver jordens kanske tråkigaste sms.
Och det är inte bara ett. Utan det är FÖR många. Jag orkar inte ens räkna dom. Raderar dom direkt!

Så här kan det låta:

Lillasyster: Pappa ska väl till gymmet idag
Jag: Ja
Lillasyster: Påminn han att han ska hämta mig
Inget svar.
Lillasyster: När slutar han
Jag: 6
Lillasyster: Eller säg till pappa att jag inte ska dit för jag har orienterat hela dagen
Inget svar.
Lillasyster: Glöm inte säga det
Jag: Men säg det själv
Lillasyster: Kan inte ringa
Jag: SMS!!!
Lillasyster: Har inte hans nummer
Lillasyster: Slutar hans nummer på 77
Jag: Ja
Lillasyster: Eller vilken tid ska ni dit
Inget svar.

Förstår ni... jag orkar inte.
Inte ens ett fråge eller uttropstecken kan man få!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0