AJJA BAJJA JOSEFINE!!

Jag kan härmed meddela er som är intresserade om att jag frånochmed IDAG, söndag, 15e FEBRUARI, 2009, kommer att sluta äta:
- pasta
- vitt mjöl
- köttbullar
och sluta dricka läsk. Förutom bubbelvatten.
Varför jag ska göra det här är inte för att jag tycker att jag är "fet" och "ful".
Utan min mage reagerar alldeles för starkt på dessa saker nu för tiden så att det inte ens är roligt.
Inte det minsta. Jag orkar inte med kramper och "akuta toabesök" varannan timme. Jag menar, nej tack. Jag avstår.

Idag lagade jag som sagt middag. Tänkte jag skulle göra en liten speciale med köttfärsåsen så att Jag själv slapp tänka på pasta, till den så att säga. Så jag slängde i ganska grova bitar med vitkål. Vilket är väldigt nyttigt. Tror jag.
Jag tänkte "AHA, substitut för pastan". Tjena.. när maten var klar tog jag ändå EN näve med pasta till min tallrik. Gott tänkte jag. Det var svingott. 20-30 min efter att jag ätit klart får jag samma kramper som jag fick igår. Och lika uppsvälld gravidmage IGEN. Jag kan också passa på att tala om att exakt samma problem hade jag förra vintern med. Endast på vintern. Samma med alkoholen. Drack jag en droppe alkohol var det bara att åka hem igen. Jag hade en jävla tur att Heidi aldrig drack, utan körde bil. Dvs körde mig till en säng. Jag vet, vilket gnäll det var på mig då.

Men innan jag uppsöker en läkare som ändå kommer säga att jag fått magkatarr (igen) så vill jag experimentera på egen hand. Kan detta vara lösningen till mina problem.

Sen använder jag faktiskt endast laktosfri mjölk i te't och gröten nu för tiden. Det fungerar faktiskt. Men nu till det svåra.. pastan, brödet och nästan allt annat man någonsin ätit. Jaja, bara slå mig på fingrarna och hoppas att någon kan påminna mig om jag är på fel stig igen. Men det här ska tamejfanimej gå. NU!

Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: J

Gluten är fan inte det roligaste som finns nej =/

2009-02-16 @ 09:26:05
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: Sylvia

glutenallergi låter det ju som kära :)

2009-02-16 @ 11:49:12
URL: http://honsomjag.blogg.se/
Postat av: Lissan

Good luck =)

Tror faktiskt att du hittat lösningen på dina problem... !! Håll ut baby

2009-02-16 @ 20:29:23
URL: http://lissans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0