HABIBI!

På min gata i Hammarbyhöjden är det Habibi eller Sötnous jag får/måste lyssna till.
Jag försöker förklara för araberna varje dag att jag heter Josefine och inte JosefinA. Men dom vill inte riktigt förstå... dom där.. häähäh.

Har varit på perfekt humör idag. Köpte bullar till Shirley och till min bror. Jag vet, jag är snäll.
När jag väl slutat jobbet gick jag över (en meter) till salongen och klippte 2cm på håret, och lite på luggen så nu ser jag igen. Sen så blev mina ögonbryn misshandlade med sytråd. Nuzzen drog undan luggen på mig och sa "KATASRUUUF". Och då plockade jag ändå ögonbrynen igår.

Sen sprang jag till tunnelbanan, hem, träna, sola 12 minuter i ståsolariet. Eller mja, jag dansade runt i den där lilla duschen/rymdskeppet och blev på ännu bättre humör.

Sen mötte jag min syster vid bussen och vi pratade tjejsnack. Eller ja, typ. Konversation lät ungefär: p.s hon är 15.. keep that on mind.

Sandra - men vadå.. måste man dejta i typ 5 år innan man blir tillsammans eller?
Jag - nej nej.. jag kanske kan skicka en relationsförfrågan på facebook, så kanske jag får ett ja..
(oerhört seriös..)
Sandra - men nej, gud vad pinsam du är!
Jag - sluta bry dig om mig då! skaffa en egen kille..
Sandra - jag har redan haft en, men tänker inte säga vem
Jag - VAAA? men jooo.. nu måste du berätta!
Sandra - ALDRIG!
Jag - om du inte säger, så kommer jag börja kalla dig plattnäsan
Hon brister ut i skratt.
Sandra - men och!? jag har iaf ingen häxnäsa som dig..
Jag brister ut i gråt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0