Let's work it out - som Andreas Johnson sjöng.

För den som inte förstod det tog jag en rehab-tur till Sandviken i helgen.
Ja, jag förstår att nu direkt tänker att jag åkte dit för Melodifestivalens skull. Nej, det gjorde jag icke.
Jag åkte dit för Ensam mamma söker - Maddes skull. Nej då.

Det har varit sjukt skönt att bara få komma bort. Fick halvlam panik igår när jag kom på att jag var tvungen att åka hem idag. Det ville jag ju inte. Jag vill inte tillbaka till smuts-stockholm. Ja, ursäkta. Men jag är så trött på allting som har med den här staden att göra. Förutom mina godingar så klart.
Jag fick andas ny luft. När jag kom tillbaka till Stockholm idag kunde jag knappt andas kändes det som.

Jag har varit mig själv. Jag har varit mig själv med Giraffen. Finns inget bättre smeknamn på någon som är 193 cm på längden. På höjden. Ja, ni förstår. Vi är lite som helan och halvan, på riktigt.
Vi gick förbi ett skyltfönster från min högersida hörs "HAHA, fyfan vad kort du är..".
Seriöst, jag har nog aldrig blivit kallad kort i hela mitt 170cm's långa liv.

Anyhow, jag har haft en bra och rolig helg.
Jag har t.o.m kollat på melodifestivalen. Var ju nästan tvungen när man visste att dem höll hus ungefär 25 min ifrån där vi satt i lägenheten.
Vi köpte godis för 160:-. Det är fan inte normalt? Jag orkade knappt bära påsen som vi la PÅSARNA i.
Allt som allt åt jag kanske 5 godisar. Värdo? Ah naj. Hoho.

Idag på väg till bussen så kikade jag in i blomsterbutiken och såg ÄNTLIGEN Madde.
Jag som har velat bli hennes bästis sen första gången jag såg henne!
Sen väl på bussen på GÄVLE så satt jag bredvid hon Pauline som sjöng i melodifestivalen och bakom mig satt hon Espinosa. Sen var det massa andra Melodifestivalfolk på bussen. Innan Pauline satte sig bredvid mig satt en gubbe som stank kattpiss så jag satt och hulkade mig i ungefär 15 min tills han klev av. Vidrigt!

Jag är så djävulskt trött i kropp och knopp nu så jag borde lägga mig.
Men det kommer ju inte hända än på ett tag...

godnatt/ saken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0