helvetes-dag-nr-1

Fan vad glad jag har varit idag! Ååååånä. Det har jag då inte varit. Fa-han vad sur som satana!

Vaknar upp och är astrött hemma hos bullsi.
Det SPÖREGNAR. Jag har en ljusrosa tröja. Inget paraply. Jag blir genomblöt på promenaden från damens hus till Hagsätra. Sätter mig på tunnelbanan med "LÅG BATTERINIVÅ" på telefonen. Inga hörlurar. Ingen musik.
Kommer till jobbet. Genomskinlig tröja, alla glor. Suckar. Öppnar restaurangen och jag tappar typ allting jag håller i. Svär för mig själv ett antal gånger. Får sedan ett sms "Fick nyss sms av pappa, tjorven har både bajsat och kissat inne.." Jaha, men vaaaad roligt. Nej, inte direkt.

Stänger av telefonen i irritation. Mest på mig själv som inte gick ut själv med min hund på morgonen.
Sen för att spara batterierna. Telefonen på jobbet ringer antal ggr och varje gång jag svarar så brusar det bara i telefonen. Totalbrus. Hör nada. Får ett mail på fejjan av hon som ska tatuera mig att hon inte har rätt nålar inne och att det måste skjutas upp. Jippie, Josefine. Vad har jag sagt till mig själv om att se fram emot saker o ting!?
Sluta upp med det på en gång.

När jag sedan ska slå på min telefon slår jag fel PIN-kod tre gånger och min telefon låser sig.
Ringer och ska försöka fixa. Eller ja, min bror. Och eftersom att det är företagsabonnemang så SKICKAR dom hem en ny PIN-kod och det tar ca 2 dagar. Ja, men vad roligt. Jätteroligt. Handikappad.

Regnet fortsätter att ösa ner.

Sen ringer en kille som ringer migg 3482834873247 ggr om dagen ang. våran nya fax som JAG måste installera. Enda problemet är ju att det enda telefonjacket som finns är gömd bakom den feta kylen som inte ens går att flytta om man inte river hela stället. Suck, skrik och stön ifrån mig.

För att få tag på NÅGON måste jag låna frisörens telefon och ringa 118118.
Jag ringer Annie, som i sin tur har en hemma som inte riktigt vill ha min hund där efter hennes olyckor inomhus.

Inte nog med det så har vi ändrat öppet-tiderna och vi öppnar nu 13 istället för 11 och ALLA som kommer in till mig tidigare och jag säger snäll och vänligt "jag öppnar inte först 13" blir bara så jävla sura och griniga och tycker att det är sjukt. VADÅ sjukt!? Du får väl fan komma tillbaka om du vill ha mat.
Inte nog med det så stör jag mig och blir förbannad på den där jävla killen som jämt ber mig skära bort hans räkstjärtar. Ser jag ut som din mamma? Sista gången så blev jag så jävla irriterad och sa att det faktiskt inte var mitt jobb men att jag kan göra det ändå för att jag är SNÄLL.

Ursäkta.. men det är som att jag skulle be någon skala min potatis, eller skära mitt kött på en annan restaurang.
*bitterfitta*

När jag slutar får jag återigen traska i spöregnet och det är översvämningar ungefär överallt.

När jag kommer till Gullmars så måste jag KUTA till tunnelbanan mot Hagis som går om 1 min.
ja, trodde jag ja. När jag kommer ner så är den inställd och jag måste vänta ytterligare 8 min.

Kommer vill Hagis, och vänder på en gång för att åka hem.
På tuben mot Norsborg så säger tågisen "Vi kommer byta tåg i Hornstull, avstigning för samtliga"
JA VAD ROLIGT! Precis vad jag ville och behövde.

Kommer hem och jag och Piia beger oss till centrum för mat och film.
När jag ska betala filmerna så säger idioten att jag har en avgift på två filmer för att jag lämnat dom försent.
URSÄKTA. Jag lämnade filmerna 2h innan dom ens skulle vara inne. Jag höll på bli galen och få ett nervsammanbrott inne på bideobutiken. Men jag andades. LITE.

Kom hem och åt min äckliga kycklingsallad och fortsatte vara irriterad.

Nu är min mage jättesvullen och jag vill typ tvångssvälta mig själv hädanefter.
Jag har köpt ett jävla kontantkort för att inte känna mig för handikappad.
Men hör någon av sig? NÄ.. eller jo Räk-Frida.

Nej, jag ska gå och sova nu och radera den här dagen för alltid.

Jag hoppas ni har haft det bra iallafall.
/surfittan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0