"varför gjorde du slut med honom för?"

Vet ni, jag somnade inte först vid halv 5 tiden imorse. Även fast jag gick och la mig hyffsad tid.
Och vet ni när jag vaknade? Av mig själv alltså. Nej, men jag vaknade 08.20. Kul.
Gick upp och kissade. Sen la jag mig igen. Sen var det dags att hoppa upp igen eftersom att min lilla mamma skulle besöka Huddinge sjukhus och därefter ta en dejt med mig.
När jag mötte henne hade hon världens jävla resväska med sig. Första jag tänkte var "men nej, du får inte flytta in hos mig!!" Fast sen visade det sig att det var presenter till mig. Hoho!

Vi gick hem till mig snabbt innan jag drog med henne till Huddinge centrum.
På vägen gick hon och kräktes åt alla fina hus i mitt område. Vadå, gillar man inte färger borde man inte flytta till flempis iallafall! Ho ngick runt: "bläää, men fyfan vad äckligt.. fyfan Jossan.. flytta hem igen!"

Vad som låg i mina paket ja. Jag fick några ascoola whiskeyglas (inte för att jag dricker whiskey) men iallafall.
Man kunde inte ens ställa dom ner. Dom hade ingen platt botten. Utan dom bara snurrade runt när man ställde ner dom. Smarta glas eller? Coola iallafall. Så ja, den som dricker whiskey kan ju ta med sig en flarra och låna mina glas. Fast bara om du är snygg.

Efter det tog jag med mamman till centrum och bjöd henne på ryggbiff på O'learys! Ja, jag vet. Jag är en snäll tjej, dotter. Allt. Efter det tvingade jag med henne att gå i affärer. Men sen fick hon så bråttom hem ifall att hon skulle skita på sig. Och ja, Zeth var tvungen att gå ut och PINKA som hon så fint säger.
Ingen är väl egentligen förvånad över att jag blev som jag blev? Jag är inte det iallafall.

Jag har iallafall varit duktig och fått hem mig sånt jag behöver:
- En svart vårjacka
- Vita tygskor a'la converse
- En vit tischa
- Svarta, snygga glajjor (som mamma tyckte var fula)
- En ögoncreme
- 2-pack med strumpor, ankel och vanliga
- 6-par trosor (får man ingen tvättid så vadfan gör man inte?)
- En plånbok. Mitt enda impulsköp.. hade för mycket cash i väskan, såg ju ut som en gangster)

Nu är jag hemma och går in mina nya skor. Det slog mig varför jag älskar skor, men hatar att köpa nya.
Skavsår. Så nu ska jag gå och gå och gå. Och sitta.

Imorgon öppnar jag... ovanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0