så himla ruuligt

Vart ska jag börja? Hur ska jag börja? Det blev visst fullt upp i helgen iallafall.
Sova, det kan man göra när man är gammal. Men det har jag fått fan för nu eftersom att jag blivit sjuk igen.
Fast jag ignorerar det. Man kan inte hålla på att vara sjuk. Även fast jag blir nyst på varje dag.

I fredags jobbade jag 07.30-18.00. Det var kaos på jobbet. 2 pers på 9 barn. Småbarn. Alla grät och allt var bara kaotiskt. Efter jobbet var min plan att däcka på soffan och inte röra mig. Tjena! Planer smeds med Sandra.
Kvart i rövhålet (systemetdags) så blev jag upphämtad. Vi stressade som fan.
Kommer ner til torget. SPRINGER genom Sigtuna kl 18.56 för att hinna till bolaget.
Vad händer? JO, jag ramlar. Hårt och ganska illa. Ligger på marken och skriker. Sandra vänder sig om ställer sig vid mig och skriker "VA LIGGER'U DÄR FÖR?! VI HAR INTE TID MED DET HÄR!!!"
Jag får ställa mig upp snabbt. Kan inte ens gå för mina knän är helt skrapade och svullna. Har ont i röven. Ont i armen. Å innan jag ens kommit upp kommer en gammal gubbe gåendes mot oss och säger: "Men där kan du ju inte ligga..." Vi skrattade och fick ännu mera bråttom till systemet. Vi hann iallafall. Lycka.

Vi tjockade kebab och drack massa vin, öl och minttu-shots den kvällen. Det slutade så klart med att jag var härligt onykter. Blev nerputtad från soffan och landade på huvudet. Jag har ett 'blåmärke' på hakan. Och en sak till. Nämn aldrig för någon vad du INTE tycker om för saker. Man får bara skit för det. Jag sa att folk som håller på med sugmärken är fjantiga. Idag 2 dagar senare, sitter jag med en svullen och blå hals och är förbannad. Rolig kompis.

Igår lördag vaknade jag av att Sandra och Dennis började städa. Jag hade en betongkepa som hette duga. Låg på deras soffa och frös ihjäl och luktade sprit. Mysig tjej okej! Senare åt vi en dunderfrukost. Samma dag fyllde min Mamma, min farmor och min moster år. Jag vet, stört. Först fika hos farmor. Höll på kräkas och bajsa på mig för att jag mådde så jävla dåligt. Och min faster tyckte jag såg "pigg" ut. Jävla skämt. Sen vidare hem till min mamma där min mormor också var. Kanske världens skönaste och stördaste människa. Jag visste dirre att hon skulle säga något om min kropp. She always does. Hon tyckte inte att jag såg ut som sist. Då såg jag ut som Carolina Gynning. Men jag var finare nu för att jag såg sååå himla annorlunda ut. "Du är lite kraftigare men iiiinte alls tjock!" Jag kände mig tjock. Men skrattade. Fick en röding av henne och var suuuperdupergla!

Sen tog jag picket o packet och drog till Mandis. Vi käka thaimat och moffade chirre och lärre och gorra.

Jag är fortfarande bakis kan jag tala om. Nu ska jag mysa med Mandis. Mys mys....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0