underbart

Idag känner jag helt ärligt BARA lycka. Även fast det är kaos snöstorm ute så rör det mig inte i ryggen.
Vet ni vad som stör mig ganska grovt här i livet? Jo, människor som jobbar med något dom mår dåligt för.
Jag menar. Min livsviktigaste princip jag har här i livet är verkligen att aldrig mer jobba med något som ger mig magsår, gör mig ledsen, och som jag helt enkelt inte ens vill gå till.
Och jag tycker verkligen SYND om er stackars satar som pinar er upp 06.00 varje morgon för att åka till det där jobbet ni absolut hatar, för att sen vara tjuriga ända fram till den 25:e. Seriöst alltså.

Jag fungerar inte riktigt så. Min pappa blir arg på mig och kallar mig "drömmare" när jag säger att jag hellre lever fattig än att jobbar med något jag vantrivs med. Jag håller inte med. Men å andra sidan är jag och min pappa jävligt olika varandra. Jag är en känslomänniska medans han är mer "men vem fan bryr sig?".
Men inte jag. Jag vill LÄNGTA att gå till jobbet och när jag väl är på jobbet så ska jag känna att jag inte vill gå hem.

Så har jag nu. Så har jag när jag jobbar med det jag älskar. Människor. Speciellt barn.
Folk som inte kan ta till sig barn tycker jag också synd om. För ni missar något!
Det finns inget bättre än något som är så där litet och mänskligt och som egentligen inte ens känner en men som lämnar ut sig själv och ger sken om att jag ger den trygghet. Vilket jag vill och ska. Det är bäst.

Idag var jag på småbarnsavdelningen med 1-3 åringar. Vilket jag hade förr i tiden. Bäst.
För det första så såg jag mitt "framtida" barn idag. Heeeelt sjukt att se ett främmande barn och bara "men shit, hon ser ut mig!" Ja, jag blev lite chockad jag själv. Sjukt söt var hon i sin rosa Adidaddress.
Sen var det en liten pojke som skulle kunna haft Nemo som pappa. (läs: Kungarna av Tylösand) Skulle ju inte förvåna mig om det var hans son ens. Det SKULLE ju kunna vara så. Faktiskt.

Satt och pulade bland lite papper och drack mitt Söderte och bara njöt.
Å, jag hoppas dom ringer imorgonbitti med. På Torsdag och Fredag ska jag iallafall jobba.

Men herregud vad det snöar! Det är helt kolsvart ute. Det är ju kul att min hund ÄLSKAR snön.
Hon springer som en galning. Det är ju kul. Nu håller jag på att somna.

Tjarå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0