pjucks!

När jag var ute och promenixa med Tjorven så slog en tanke mig.
Det här med skor. Jag hade mina kängor på mig och började tänka tillbaka för några år sedan.

T.ex, i gymnasiet hade jag femtioelva olika converse. I typ alla färger.. och former.
En sommar så hängde jag och Mandis mycket i Örnsberg med ett grabbgäng.
När jag hade ställt mina VITA converse i hallen så frågade killen mig "vems ESTET-skor är det som står i hallen?" Jag svarade så klart att det var mina. Då började han skratta och kallade dom clownskor.
Okej? Det roligaste är att det är dom första basket/gymnastik-skorna som fanns.
Två år efter det här hade ALLA converse. TILLOME på stureplan hade folket converse.
Och jag ba, jaha okej. Så nu duger clownskorna minsann! Tillome killen som skrattat åt mina ASSNYGGA skor hade ett par exakt likadana.

Störande? Ja.



Nu äger nästan ALLA ett par.


Inte nog med det.

Ett tag så var det ju bara "alternativa" människor som hade Dr. Martens kängor.
Jag menar, jag har aldrig ägt ett par för att det inte är min stil. Men ändå..
Samma, lika där. ALLA tyckte att det bara var "punkare" osv som hade det.
Nu har tydligen ALLA modebloggerskor ett par i sko-samlingen.
Och det som var sååååååååååååå fult.

Ja ja, ni get my point. Ganska roligt.




Jag tycker och har alltid tyckt att det är roligt att diskutera sånt här för jag har själv fått mycket skit för hur jag klätt mig genom åren.

En period hade jag bara baggyjeans och sneakers t.ex.
En annan hade jag bara converse, stuprörsjeans, t-shirt med tryck, svart hår och piercingar.
En annan hade jag leggins, ballerinaskor och blont hår.

Aja, ni förstår. Variation är roligast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0