aaah!

Jag bara bölar och bölar och bölar. Hela tiden. Hela dagen. För ALLT!
Speciellt blir jag ledsen då jag hamnade på en sida på facebook "Hundhjälpen"
Som vanligt vill jag rädda alla hundar på en gång och ta hem allihopa.

Men så går det inte till!

Det pratades ju lite flitigt här i hemmet förut om vi någongång skulle skaffa en till hund.
Alex vill då ha en liiite större hund än vad Tjorven är.

Då kan jag tänka så här. Då vill man nästan ha hem en hund som verkligen behöver ett hem och passar, ja våra och hundens behov. Jättebra ju. För som sagt, man kan inte ta hem alla hundar.

Och vi kan absolut inte göra det nu. Det är en annan framtidsplan som ligger mig varmt om hjärtat.

Man ska ha PLATS och TID för ytterligare ett djur.

Men faaan, att man inte bor på landet och kan ha maaaaassvis med djur.
Men så är det!

Hoppas andra människor förstår vad andra människor egentligen gör med sina fyrbenta "familjemedlemmer"
Sjukt hur man kan ha så olika syn på djur från land till land.

Kommer ihåg när min mamma berättade om när hon brukade vara i Ungern på somrarna när hon var liten, och hur grannbarnen kastade sten och tegelstenar och allt annat hemsk mot katterna och hundarna som gick omkring där. Fan, säger jag bara, FAN för människor.

På riktigt - ALL CREDD till folk som adopterar dessa hundar.






Hundhjälpen.se


Nu ska jag fortsätta böla och tycka att världen är orättvis!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Det är verkligen hemskt.. Det är ju typ bara här i övre Europa och USA som man tar hand om djuren. Behandlar dom som att dom inte har känslor.. :( Stackarna.. :(

2011-05-18 @ 20:32:57
URL: http://mramandaforsberg.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0