äntligen!

Nu börjar det hända grejer. Nu börjar jag få rätsida på alla dessa hormonella, vaginala "problem"!
Heheh. Igår var jag som sagt hos världens bästa Doktor som behandlade mig som en orolig människa som behöver hjälp, och jag fick och kommer få all hjälp jag behöver. Tack för det!

Och tack till er som tipsade mig om honom!

Världens bästa pojkvän följde dessutom med mig till farbror mus-doktor.
Eller ja, han satt i väntrummet. Men ändå!
Jag fick göra en vanlig undersökning, sen blev jag undersökt med UL också.
Fick även göra ett cellprov i samma veva.
Han tyckte att allting såg fint ut, inga konstigheter. Thank god.
MEN... med UL så såg han att jag har väääldigt mycket ägg och att jag har en medfödd liten sjukdom som heter PCOS (Polycystiskt ovariesyndrom).

MEN
att han knappt ville kalla det för det, för att jag verkligen har den mildaste grav.
Knappt något alls dvs. Men, just nu för att det faktiskt är som det är, dvs att min mens aldrig vill vara regelbunden (dock så kommer den varje månad) och att jag kan ha spontana ägglossningar. Dvs, att mina äggstockar inte alltid släpper ifrån sig ett MOGET ägg. Men han skickade iväg mig på blodprov idag för att se hur det ligger till med mina hormoner egentligen. Vad jag behöver göra för att få bukt med det hela.
Dessutom skulle vi ordna detta så att jag får normala ägglossningar varje månad.
Jag menar, jag vill väl förfan vara NORMAL... hehe. En vacker dag så ska det fungera för att jag ska kunna fortplanta mig också. Så jag är så jävla glad att jag tog mig tid och gick dit!
Sen är jag sjukt glad att det inte var något annat strul med mig.

Nu vill jag bara ha provsvaren så jag kan bli en normal människa utan hormonella rubbningar, hehe!

Men så ni vet. Nu har jag tagit tag i det största "problemet" i mitt liv och är väldigt glad över det!

Nog om det. Nu är jag astrött. Och vi får väl se hur det blir med Ungern denna vecka.
Herrn min är inte alls kry och orka åka utomlands när han är en snorboll! ELLER?!
jag orkar ju allt.. men jag menar, hey!


Kommentarer
Postat av: frida

äre hammarbäck ellerrr? han e grejtans

2011-05-03 @ 18:34:11
Postat av: juicy

ajjamensan!! bästa mannen i sigtuna!

2011-05-03 @ 21:10:09
URL: http://josefinet.blogg.se/
Postat av: sandra - två blir tre

huhuu.. klart ni ska åka! dra med dig han ba ;)



Det är alltid skönt att få svar på tal. ist för att gå och fundera på vad som kan vara fel ;)

2011-05-03 @ 21:21:59
URL: http://sandeepistol.blogg.se/
Postat av: Anne

Åk när du vill, bara du är hemma till den 14:e så blir jag glad :)

2011-05-04 @ 15:35:29
URL: http://annerosenqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0