det blir bättre

Ja, och det känns fantastiskt! '

För några dagar sen var jag orolig över att kanske inte ha något jobb efter sommaren.
Alltså, jobb finns alltid. Men inte tillräckligt, om man säger så!
Jag har sökt nya jobb, jag fick lite tips av svärmor också som sagt, världens bästa!

Igår när jag var på jobbet kändes allting bajs.
För det första mår jag skit. Rent utsagt. Hälsan alltså.
För det andra så kommer jag inte få jobba med mina underbara kollegor så länge till.
Jag kommer inte få vara bland barnen som lyfter mitt humör varje dag.

Kom hem och nästintill tvärdäckade.

Jag har sovit lite hattigt inatt. Vaknade av mig själv vid 6 imorse, hela hjärnan fylld med slem och BLOD tydligen.
Såg så ut när jag snöt mig iallafall (good for you to know liksom!) När jag sen gick och la mig igen, låg jag nog och rullade runt i säkert minst 1h iallafall. Sjukt jobbigt då Alex låg bredvid och sov som en stock.

Några timmar senare ringer min telefon. Det var ett okänt nummer och jag for upp som en raket och svarade.
Det var denna Johan. Som jag har väntat samtal ifrån hela veckan. Äntligen ringde han!
Med goda besked, denna Fredagen den 13:e! Om ca 2 veckor ska vi träffas för att skriva på avtal osv och jag ska kolla in alla lokaler som finns. Helt sjukt! Är det något jag alltid har haft tur med, så är det fanimej att skaffa jobb!
Och det är jag jävligt glad för! Inte många månader någonsin jag gått utan jobb.
Väldigt tacksam för det.

Jag berättade dessutom att jag skulle nog plugga till Förskolläre så det händer någoting.
En utbildning kan vara på plats så att säga. Även fast 3 år är en jävligt lång tid, tycker jag.
Han svarade med: "är en ingångslön på 27-28.000 motivation nog?" Han hade rätt.
Dessutom har jag en högre tim-lön på nya stället också! Inte för att pengarna är sååååå jävla viktigt när man mår bra och trivs, men känns skönt att man får lite extra för det jobbet man egentligen gör om dagarna.

Inte nog med det så har man garanterat ett jobb när man är färdigutbildad.
Aaaaah! Life is good! Ska plugga upp Matten först, sen är det bara spinna vidare.
Men Jobb, det har jag.

, farewell mina kära Märsta-människor. Jag flyr igen.

Gud, jag är så glad även fast jag är sjuk!


Kommentarer
Postat av: Sylvia v40+6

du.... vänta du bara!!

om du nu går över tiden så kommer du förstå att det inte är så jävla roligt :)

2011-05-13 @ 17:34:17
URL: http://syliam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0