ursäktar negativiteten

Men jag har nog haft en av dom sämsta dagarna på länge, men som jag ändå ridit ur smärtfritt!
Ja, typ iallafall.

För det första så var ju självklart tåget försenat och jag missade ju självklart bussen med 4 minuter så jag kom en 30 minuter försent till jobbet. Och det får jag ersättning för? ah, nää precis. Det får jag inte.

För det andra, så ja jag vet inte. Stör mig bara sååå oootroligt på vissa människor i min.. ja, omgivning.
Som klampar på fötterna, säger klumpiga saker.. ja, torkar sig innan dom skiter helt enkelt.
Jag låg inne på vilan idag och fick huvudvärk för att jag nästan höll på att explodera.
... Men jag går inte in djupare på det.

Och ni, mina kära kollegor som läser.. det handlar absolut INTE om er!

Sen var jag helt enkelt irriterad.

Kommer hem till min sjuke man (ja, IGEN...) Han klarade sig en vecka, då jag var sjuk. Nu är han sjuk igen.
Stackars lilla som har hostat ihjäl sig inatt. Eller lilla.. ni som inte vet så är min karl 2 meter lång. Prick.

Anyhooow! somnade på bussen hem idag. Helt tvärtdöd.
Vi som skulle på grillferre idag. :-( Aja. Next time LK, looovar!

och sen VET NI VAD! Jag bor ju som sagt i en liten sunkig förort i norra Stockholm.
Ja, kanske den delen som är en av dom mest hatade helt enkelt.
Jag har tyckt att den har varit charmig tills IDAG.

Jag tog med mig Tjorvis ner till lilla turken för att köpa lite chirre och dirre.
Där är ENDA stället jag någonsin vågat lämna henne utanför och det gör jag aldrig igen.
Utanför stod ett gäng killar, i 15-17 års ålder och töntade sig, ja, ni vet.. dom leker coola.
Jag brydde mig inte, lämnade henne där högst TVÅ minuter och gick in och skulle betala.
Jag ser hur killarna kollar på mig hela tiden, och sen händer det.

Jag går ut och alla kollar på mig, sen skrattar några, några är allvarliga, jag kollar på dom med onda ögat och yttrar mig: "VAD!?" och sen säger ena killen: "han i vita tröjan kastade sten på din hund!" Bredvid Tjorven låg en sten på ca 15cm. Jag exploderade.

"HAR NI INGEN RESPEKT!? VAD ÄR PROBLEMET MED ER!? HUR FAN KAN MAN ENS TÄNKA TANKEN PÅ ATT GÖRA SÅ MOT ETT DJUR!? FAN TA ER! VISA RESPEKT FÖR FAN!!" Ja, sen skrek jag mer. Jag var helt rabbiat.
Några tog åt sig, men mer än hälften gjorde inte det och skrattade mest. Sen dödade jag dom med blicken och gick hemåt. Efter mig ropar dom att jag har en "snygg röv" osv.

Mitt adrenalin pumpade och jag hade kunnat döda dom på pricken. Jag brydde mig inte ens om att dom var 20 pers. Inte alls. Jävla fuckin' idioter som inte visar någon respekt alls.
Jag HATAR människor som inte visar varken människor ELLER djur respekt.
Skiter fullständigt i om man inte ser djur som sin familjemedlem i deras hemländer och att dom blir uppväxta med att djur är äckligt och har skabb. Ja, eftersom nästan alla invandrarbarn är livrädda för min lilla hund som inte säger ett knyst. Och NEJ, jag säger inte att ALLA invandrare är så. Men NÄSTAN.
Iallafall här. Ser dom mig komma, går dom 2 meter bort från Tjorven. För hon kanske vill ÄTA upp dom.

Vi bor i Sverige. I Sverige har man haft husdjur sen ja, jag vet inte, men sjukt länge.
Och ett djur är en familjemedlem. Man kastar inte sten och skriker sjuka ord till dom.

Dö era parasiter. Är så jävla förbannad. Och gasig i magen är jag också... som FAN.







Min mördarhund! Mitt lilla barn! Jag skyddar dig som om du vore mitt riktiga MÄNSKLIGA barn.

Kommentarer
Postat av: sanna

Men fan vad äckliga jävla människor det finnas. Ibland hatar jag fan invandrare och deras äckliga kultur och sånt

2011-05-20 @ 22:11:23
Postat av: Amanda

Nääääääh, stackars lilla Tjorven.. :'( Jävla idioter alltså.

MEN det är inte bara i förorten sånt händer. Dom är ju överallt, så inte behöver du flytta därifrån i alla fall..

BRA att du skrek. Dom gick säkert hem och tänkte efter sen när dom inte var tillsammans och så coola. Förhoppningsvis i alla fall..



Men den lär ju inte ha träffat? Om det var en stor sten så skulle nog lilla Tjorven ha legat mosad under stenen..

Plutten.. :(

2011-05-21 @ 11:20:35
URL: http://mramandaforsberg.blogg,se
Postat av: Sylvia

buuhuu, jag har ju också känsloooooorrrr. jag är inte tjock. i'm big boned :'( hahah

2011-05-21 @ 14:04:36
URL: http://syliam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0