kan-inte-kontrollera-mig

Jag är lite av en ordpolis. Språkpolis. Whatever. Iallafall när folk SÄGER fel saker.
Jag kan bli galen. Och det handlar inte om att jag hånar människor, utan jag vill ju bara att det ska bli rätt så det inte blir jobbigt för dom någon annan gång.
Min svärmor är finne. Ja, ni kan ju tänka er. G blir K och tvärtom.
Jag sa till A att när vi får barn om det blir en flicka ska hon heta Greta, "kom nu Kreta!" Fast det var bara elakt av mig. Så klart. Jag är så jävla elak.
Och idag så lovade jag sväris att filea en lax åt henne.
Jag har varit restaurangchef. SUSHI-KOCK. Vilket hon måste ha glömt.



- Josefine, skulle du vilja hjälpa mig filea en lax?
- Javisst!
- Kan du det då?




Sushi.. lax... sushi.... lax..... var det enda jag tänkte. Folk skulle BETALA mig stora summor pengar om dom såg mig filea lax. Om jag bara vetat att det var en hel jävla lax med ögon och allt. Höll på kräkas.
Har dessutom inte fileat lax på ett helt år typ på dagen idag. Fy fan. Fy fan vad äckligt bara. Stå och hugga av fenorna och halshugga den stackars döingen. Lite så kände jag. Äckligt bara. Inte nog med det så ska svärmor SPARA huvudet och koka det. Jag förstår ingenting. Usch!
Jag vet inte vad jag ville ha utav det här inlägget.... jag hatar Joss Stone.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Alltså... Jag har lärt mig en del genom åren och en av dom (eller de, miss språkpolis :P ) sakerna jag lärt mig är att finnar inte direkt är som vi andra. Dom gör konstiga saker, dom säger konstiga saker och dom är lite konstiga......

Huvudet? uuuuuuuuuhw....

2011-09-28 @ 11:36:27
URL: http://amandauppiarslet.blogg.se/
Postat av: emelie

Min svärmor är också finne och haha, jaaaa... Det finns många stunder där jag suttit och funderat på "Vad fan säger hon?!" för att jag inet förstått brytningen. Och sen är hon duktig på att blanda ihop hon/han, henne/honom så då kan det bli ännu krångligare att tyda. Men man får ju sig en del goa skratt på vägen ;)



Men fy. Vad gör hon med huvudet sen? Käkar?!

2011-09-28 @ 20:43:11
URL: http://makeitalone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0